NULL Skriv ut sidan - Hjälp med tydning av hänvisning

Anbytarforum

Titel: Hjälp med tydning av hänvisning
Skrivet av: Fredrik Holmlund skrivet 2018-04-04, 13:59
Hej.

Jag har fastnat lite och undrar om någon kan hjälpa mig.
I Norra Kyrketorps kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13396/A I/4 (1862-1879), sid 148 rad 10 så finns det en hänvisning som Lars Johan med familj har flyttat från. Hänvisningen är L.B. p 48. Som jag antar hänvisar till Lysningsboken sid 48.

Har tittat runt i olika lysningböcker just för den sidan då jag inte vilket datum, lysningen skulle ha skett men inte hittar något. Har letat i norra kyrketorp, kungslena och skövde landsförsamling inte lyckats få någon träff. Vet tyvärr inte vilket datum lysningen borde ha ägt rum heller.

Här är det jag vet.
1869 jobbade Lars Johan som dräng på Kullabordet, Skultorp
1875 flyttar han tillsammans med Augusta till Källegården, Kungslena
1876 föds första barnet även här i Källegården.

Eftersom det är ett glapp mellan 1869 och 1875 så bör det vara här jag ska leta. Och det mest sannolika borde nog vara norra kyrketorp, men lysningsboken har slutar på sidan 32 för 76 och framåt och innan dess där det bör vara mest troligt så är det skövde landsförsamling som gäller och där finns inget på sidan 48 gällande dem.

Någon som har ett tips på vart hänvisningen kan gå?
Finns även en notering vart han flyttade 1869, Norra Kyrketorps kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13396/A I/4 (1862-1879), sid 151, rad 10 men har inte lyckats tyda noteringen.