NULL Skriv ut sidan - Jag har fastnat i alla väderstreck och hoppas på uppslag från forumet.

Anbytarforum

Titel: Jag har fastnat i alla väderstreck och hoppas på uppslag från forumet.
Skrivet av: Tina Croff skrivet 2018-03-02, 12:25
Jag har en familj där varje medlem stoppar mig i alla riktnigar (utom Emma Sophia som jag vet var hon tar vägen i vuxen ålder men vägen dit är okänd i stort)...

Far: Magnus Johansson f. 31 juli 1823 i Fågelås. Jag hittar honom inte i varken den norra eller södra dopregistret mellan åren 1820-1829.

Mor: Maja Johansdotter f. 28 augusti 1821. Henne hittar jag i dopregistret som född på Warola Nohlgården, far: Johan Svensson, mor: Cajsa Jansdotter, sedan är det stopp. Jag har gått igenom hela HF 1815-1825 utan att hitta henne eller familjen.

Dott: Anna Stina Johansson f. 25 Sep 1848 i Kyrkefalla men, där finns hon inte.

Dott. Emma Sophia Johansson f. 25 mars 1854 i Kyrkefalla men även hon saknas i dopboken.

Skaraborg Kyrkefalla Utflyttning (Moving out) 1851 - 1860 (B:4) Bild: 73, Sida: 65
Jag har 2 ställen jag hittat familjen, en flytt från Kyrkefalla till Hjo 1857 där det står att de ska finnas i HF "i slutet av socknen" men inte...

Skaraborg Hjo stadsförsamling Husförhör (Household examination) 1852 - 1858 (AI:5) Bild: 97, Sida: 82
I Hjos HF 1852-1858 på Tyska gården (tomt nummer 41) Det står inget om en flytt där men de saknas i nästa HF då denna gård står tom då.

Jag har även sökt efter en vigsel för Magnus och Maja men kammat noll...Denna familj har gäckat mig i mer än 6 månader och det är nog dags att ropa Hjälp! All uppslag och förslag tas tacksamt emot //Tina