NULL Skriv ut sidan - SV: Johannes Andersson, f 1825-12-24, Töllsjö

Anbytarforum

Titel: SV: Johannes Andersson, f 1825-12-24, Töllsjö
Skrivet av: Rolf Carlsson skrivet 2018-02-11, 11:48

Tack för information och kommentarer.


Det kan möjligtvis synas som om jag slänger ut en fråga på Anbytarforum, så fort det ligger en liten sten på vägen. Så är inte fallet. Ibland kan jag självfallet missa en faktisk information - då oftast i församlingar, där jag är mindre bekant med kyrkoboksmaterialet.


Jag går systematiskt familj för familj igenom en släktutredning med en anfader född i början av 1600-talet i Sandhult. Antalet direkta ättlingar födda före ca 1915 (där jag dragit streck) uppgår f n till över 10.000 härtill kommer ingiften och svärföräldrar. Sedan tidigare har jag ett antal "återvändsgränder" och icke klarlagda utflyttningar, som jag nu med fantastisk hjälp av er alla försöker att lösa upp. Det senaste halvåret har vi gemensamt lyckats att reda ut ett stort antal grenar, som tidigare var olösta. Många av dem har varit slumrande i åratal.


Jag hoppas att även fortsättningsvis få benägen hjälp att få denna stamtavla, så komplett och korrekt som möjligt. Generellt vill jag i varje enskild notis komma tillbaka till grundnoteringen i kyrkböckerna för att säkerställa tillförlitligheten.


Rolf