NULL Skriv ut sidan - SV: Hänvisning till sida i husförhörslänga som inte finns?

Anbytarforum

Titel: SV: Hänvisning till sida i husförhörslänga som inte finns?
Skrivet av: Fredrik Holmlund skrivet 2018-01-16, 10:13
Tack igen Åke, det har gjort att jag har lyckats hoppa runt lite i kyrkboken och följa hur de har flyttat runt. Har dock en fråga till och det handlar kanske mer om tydning av vad som faktiskt står.

Jag kan inte se vart Lars Johan flyttar 1875 (sida 151, rad 10 i Norra Kyrketorps kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13396/A I/4 (1862-1879) ). Ser dock ut som det börjar på L.

Däremot hittar jag även att han flyttar tillbaka till kullabordet 1878 (sida 148 i samma längd). Och då ser det ut som att det står L.B med en sidhävnisning 48. Nu finns ingen sida 48 i denna längd, men kan L.B i så fall vara en annan socken och är det någon som vet vad det hänvisas till?

Jag kan även se en annan som också flyttade därifrån men 77 där sidhänvisningen inte stämmer med denna längd, så det känns som att det borde vara någon annan socken.
Plus att Lars Johans dotter Anna står att hon är född där (men fortfarande en förkortning) + ev att det står skövde.

Någon som kan hjälpa mig tyda?