NULL Skriv ut sidan - SV: Siffror på dopattest, moder okänd

Anbytarforum

Titel: SV: Siffror på dopattest, moder okänd
Skrivet av: Helen Ohlsson skrivet 2018-01-03, 21:51
Hej!

Denne Felix Fabian Berg som omtalas ovan är min morfars morbror.
Morfars mamma Elin Elvira Berg arbetade som kokerska åt rallare och här ovan framgår att även hennes bror var järnvägsarbetare.
De bodde vid Kumla station.

Elin Elvira gifte sig först med en man i Stockholm men ville sedan skiljas men det ville inte mannen.
Elin Elvira drog då iväg mot västkusten och där fick hon barn med en annan person. De kunde inte gifta sig pga den första mannen vägrade.
Min morfar föddes därför i Tuve församling nära Göteborg, där vi öht inte har någon koppling till orten.
Sedan bor hon tillsammans med pappan i Stockholm växelvis. Ibland står han med och ibland inte. De verkar ha bott isär ett tag.

Tänker att i detta fall SKULLE det ju kunna vara fråga om samma Hilda som också, precis som Elin Elvira drog iväg och sedan fick barn på en annan ort och att de kanske levde isär under några år.

Om det finns några eventuella misstankar om släktskap med Felix Fabian så finns hans systers (Elin Elviras) ättlingar som testade med DNA.
Tre av hennes barnbarn (mina morbröder) finns testade och tre av hennes barnbarnsbarn (jag och två syskon)
Vi finns på Family tree DNA.