NULL Skriv ut sidan - Famljerna i Sjöarp No:3

Anbytarforum

Titel: Famljerna i Sjöarp No:3
Skrivet av: Tina Croff skrivet 2017-12-18, 11:09
Hej alla...Just nu försöker jag bena ut alla turer runt svärsonens anor och har hamnat mitt i Smålands djupa skogar med frågor... :o

Jag har läst igenom det mesta jag hittat här på forumet i ämnet och är mäkta imponerad av den kunskap som finns här, några frågetecken återstår som jag hoppas få hjälp med.

Sara Josefsdotter som gifter om sig med drängen Gudmund Larsson...Jag har hittat ett barn fött den 28 maj 1700 som jag läser som "Gudmunds barn i Sjösap - Maria".
Fanns det fler barnproduktiva Gudmunds i Sjösarp vid tiden eller är detta Sara och Gudmunds första barn? Maria dör isåfall 1701 (inget datum).
OM detta är deras barn borde de gift sig innan maj 1700. Jag har sett att när yngsta dottern med Zachris dör, också det 1700 (inget datum) kallas Sara fortfarande för enkan. Turerna runt detta par är inte ju helt enkelt.

När Gudmund Larsson dör hemma hos mågen Måns Nilsson i Stolparp, vem är det som Måns är gift med? Har Gudmund kanske fler barn/dotter som jag missat?


Peter Gudmundsson f. 8 maj 1752, son till Gudmund Christmansson & Anna Greta Persdotter. Jag har inte hittat honom i sökningar på forumet men frågar iallafall om det finns lite mer om hans liv i någons rulla?  :D

Gudmund Christmanssons fru Anna Greta Persdotter.(22 Jun 1724-Salsnäs)..I hennes dödsruna står fadern, soldaten Per/Petter Hultman nämnd, finns det någon som vet mer om denna soldat?

Nu ska jag hoppa över till Virserum med resten av frågorna runt familjerna  :D