NULL Skriv ut sidan - SV: Nybörjare med DNA som komplement till min släktforskning!

Anbytarforum

Titel: SV: Nybörjare med DNA som komplement till min släktforskning!
Skrivet av: Ronny Eriksson skrivet 2017-12-11, 00:05
Tack för era svar! Jag var lite inne på dom tankarna själv att jag nog bäst finner ledtrådar genom ett såkallat family Finder och att som Anders säger utöka med fler dna från närliggande släktingar (typ mamma)! Sedan den idén, Marcus upplyser om fungerar dåligt då det inte finns någon bror till mamma att använda! Sedan vet man ju aldrig, kanske finns någon son till den okände som finns med i någon annans faderslinje men det vet man ju aldrig... spännande hursomhelst eftersom jag har i övrigt väldigt komplett när det gäller ”papperforskningen” där jag har lyckats fylla på med anfäder i stort sett i alla led åtminstone tillbaka till 1700-talet och vad det gäller nuvarande släktingar (ättlingar) så är det näst intill komplett till fyrmänningar! (Dock vet man ju aldrig 100% att det stämmer med det man finner i kyrkböcker osv. Man får väll nicka till om det dyker upp troliga tremänningar som man inte har med i trädet, då kan man börja ana var den gemensamma annan finns? ;) Hoppas jag tänker rätt, när det gäller syftet med DNA som komplement till min släktforskning!