NULL Skriv ut sidan - SV: Moback

Anbytarforum

Titel: SV: Moback
Skrivet av: Per Lundgren skrivet 2017-12-06, 16:09
Jukka jag vet ej om Du har fått detta på annan väg , men för säkerhets skull kommer det även här.
Jag håller nu på med att städa i allt mitt underlag för släktforskningen och det som jag samlat på mig under mitt verksamma liv. Jag har läst dina inlägg om DNA i släktforskningen och kommit fram till att jag måste lära mig mera om vad DNA är och hur man kan använda det bl a i släktforskningen. Mitt yngsta barnbarn började denna höst i första årskursen i gymnasiet och jag råkade vid ett tillfälle få titta i hennes lärobok i biologi. Den var för det första på engelska och avhandlade DNA på en nivå som jag inte förstod. Då bestämde jag mig skaffa hjälp. Jag har nu köpt "Sveriges Släktforskarförbunds Handbok 9. "Släktforska med DNA"".

Den boken plus professorn vid MIT Max Tegemarks bok " Liv3.0. Att vara människa i den artificiella intelligensens tid " kommer jag att läsa under flygresa tor Fuerteventura som min fru och jag åker till för en veckas sol. Jag hoppas att jag därefter vet mer om DNA och framtida ev artificiell intelligens.

Jag slutar här med en önskan om EN GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.

Per Lundgren