NULL Skriv ut sidan - Hjälp! Lagerkvist och Melin

Anbytarforum

Titel: Hjälp! Lagerkvist och Melin
Skrivet av: Monica Fogelqvist skrivet 2017-11-23, 12:44
Jag behöver definitivt hjälp! Har försökt kartlägga de Melin och Lagerkvistar som är möjliga kandidater till att vara den ana jag söker i Kalmarområdet, men jag går banne mej bet! Försöker följa upp en tråd som tåten börjar i Schleswig 1803, då skomakaren Karl Johan Lagerkvist uppger sig vara född i Kalmar 1783.
Pappan skulle heta Andreas Lagerkvist och modern Maria Persdotter Sten (?). Den enda person jag hittar som trolig kandidat är en krögare/skomakare Anders Melin och hans hustru STORT FRÅGETECKEN. Anders Melin dör 1784, efterlämnar två söner Jonas (1780) och Karl Johan (1781) och en hustru utan namn.
I ingen mtl framgår Melins hustrus namn, och bou finns inte. Står att den är inlämnad för länge sedan i Norra Möres ht 1784, men de böckerna finns ju inte digitaliserade så jag kan inte skumma igenom ht.
Ni förstår säkert mitt problem. Min undran är nu om någon har möjlighet att kolla i något/några register där man kan hitta spår efter några Melin och Lagerkvist, företrädesvis skomakare? Kanske gifte hustrun om sig med en Lagerkvist, och sonen fick hans namn?
Jag tackar på förhand om det finns någon snäll människa som vill försöka hjälpa mej här!