NULL Skriv ut sidan - SV: Wennersten

Anbytarforum

Titel: SV: Wennersten
Skrivet av: Johan Rune skrivet 2017-09-23, 16:46
Hej Karin

Det glädjer mig att du fann artikeln så intressant. Om du har synpunkter på den när du läst den närmare så skulle jag ha intresse att ta del av dem. Tack för informationen om Margareta. Du nämner att hennes systrar heter Brita, Kajsa och Anna. I släktträdet som är på sista sidan av artikeln som jag länkade till så står det att Margareta har syskonen Catharina, Petter, Måns och Johan. De kvinnor du nämner tas inte upp där och inte inne i artikeln heller. Självklart kan Margareta ha alla personerna som syskon. Har du uppfattningen att hon har även de syskon som nämns i artikeln?

Jag hittade information om Margareta i en annan källa, nämligen i boken med titeln Ingevaldsläkten I av Olof Ljung. Där står det utförligt om hennes make Erik Andersson utifrån allmänna källor. Det står även vad Margareta lämnade efter sig för kläder och böcker vid sin frångång. Som föräldrar till Margareta nämns just Sven Wennersten och Maria Blomberg, men mer än så går boken inte in på Wennersten. Jo, i indexet hittade jag två ytterligare Wennersten, men var mer nutida och måste inte komma från samma släkt. Vid intresse kan jag lägga upp foto på denna text.

Hej

Johan