NULL Skriv ut sidan - SV: Hitta nu levande släktingar i USA

Anbytarforum

Titel: SV: Hitta nu levande släktingar i USA
Skrivet av: Stig-Åke Bonde skrivet 2017-09-12, 15:26
Hej Maud!
Tack för ditt engagemang och hjälp.
Jag tror du har kommit på intressant information. Det väcker också en del frågor.
Var hon gift med Edward Miner eller Edger Miner?
1940 års Census stämmer såvitt jag vet, bortsett från fel på ett år när man räknar om till födelseåren, men det är nog normalt.
Att Fritz Herman bodde hos sin mamma det har jag noterat tidigare via 1930 års Census.
Jag ser dubbla budskap. Dels så ser jag att Florence gifte sig med Edward och fick dottern June med honom.
Enligt “Cook County, Birth Certificates, 1871–1940” så stämmer alla uppgifter för Florence och June såvitt jag kan se.
Men, söker jag på 1930 års Census så hittar jag Edger som far till June och gift med Florence. Också där stämmer informationen beträffande namn och födelseår.
Jag tycker det är svårt att reda ut detta :-\
Några andra frågor som jag inte lyckats lösa är när Florence gifte sig med Fritz Herman och vem som är far till Margaret Ann som föddes 1939-01-04 i Chicago.
Jag försöker jobba fram alla dessa svar och att slutligen hitta nu levande släktingar som jag kan kontakta.
Kanske Facebook kan var en källa till detta när jag väl fått fram någon lämplig person.
Mvh Stig-Åke