NULL Skriv ut sidan - SV: Saleby

Anbytarforum

Titel: SV: Saleby
Skrivet av: Helena Johansson skrivet 2017-06-13, 13:26
(Jag spinner vidare på närmast föregående inlägg, men med fokus på Sven Johan(Jan)ssons föräldrar och deras anor).

Johan (Jan) Svensson, född 1676. Död 1738-01-29 i Erik-Larsgården, Lanna, Saleby. Han var gift med Kerstin Eriksdotter, född 1678, död 1717. De får bland andra barnen Sven, som nämndes i ovan inlägg, och Kerstin (min ana), född 1710 i Erik-Larsgården, Lanna, Saleby.

Då barnen till Johan (Jan) Svensson och Kerstin Eriksdotter döps (1701-1721?) nämns bl a följande dopvittnen:
Elias Landberg, Corporalen Nils Landberg, Kerstin Landberg, Katarina Landberg,  Bryngel Ersson, Bengt Larsson, "Gabriels hustru på Hede", Britta Jansdotter, Hustru Margareta Svartman, Beata Svartman, Anders Nilsson, Anders Jansson, Ingeborg Jansdotter, Brita Hansdotter, Peder Eriksson, Maria Håkansdotter.

Är det någon som vet på vilket sätt dessa dopvittnen är släkt med föräldrarna Johan (Jan) Svensson och Kerstin Eriksdotter? Jag har inte kunnat spåra deras anor längre bakåt, men hoppas att man kan lösa det med hjälp av namnen på dessa dopvittnen...

Tacksam för all hjälp och tips,
Med vänlig hälsning
Helena Johansson