NULL Skriv ut sidan - SV: Död i Slutet av 1800 talet och början av 1900 talet.

Anbytarforum

Titel: SV: Död i Slutet av 1800 talet och början av 1900 talet.
Skrivet av: Eva-Marie Sjögren skrivet 2017-05-25, 16:06
Hej!
Karl Lorents Krans föräldrar heter Peter Pelander Hag och Magdalena Agneta von Wendel. Har fått hans födelse ort genom von Wendel släkten och har själv aldrig hittat hans födelse. Då han ska vara född i Vissefjärda och inte finns där och kollat alla ställen hans föräldrar bort på.

Jag tror han har dött omkring 1880, då han skulle vara relativt gammal då så.

Fick fram att han hade rymt från när jag sökte på riksarkivet och fick fram hans fru Lisa Nilsdotter Krans och i det husförhöret eller vad man ska kalla de, så stod det att han rymt från frugan, men inget av det har stått i husförhören, bara att ingen vet var han befinner sig.

När det kommer till Sofia Lovisa så stod hon med i en lista med sina föräldrar och syskon att de stuckit till Norra Amerika, men står bara i husförhöret att det är Far med båda sönerna som har stuckit, men tydligen ska alla utan min anmoder Sara Lisa Krans som inte emigrerade.

Försökt hitta Nils Petter Krans i Jönköping, men hittade inte honom i utflytt eller inflytt i Sofia eller Kristina, men han finns i inflytt i Bäckseda och det står Jönköping.

Källor, brukar bara spara de sidor jag behöver, så skulle behöva gå igenom alla böcker igen. men ska försöka få fram källor till senare tillfällen. Borde kanske börja spara källförteckningar.


Mvh
Angelica