NULL Skriv ut sidan - SV: Efterlyser syskonskara Mattsson/Mattson och syskonen Karlsson/Carlson

Anbytarforum

Titel: SV: Efterlyser syskonskara Mattsson/Mattson och syskonen Karlsson/Carlson
Skrivet av: Pia Johnsson Söderström skrivet 2017-05-22, 06:51
Tack så mycket för hjälpen Eva M. uppskattas enormt mycket. Vad roligt att se att Anna Sofia åker över samtidig med systrar Mattson, min farmor sa till mig när jag började söka att hon och hennes systrar hade sagt att Selma och Augusta åkte över tillsammans. Men det var roligt att se att Anna Sofia var den som åkte över och det kan ju förklara sammankoppling som familjen får. När Augusta åker tillbaka till Sverige igen efter några år i USA så gifter hon sig med Anna Sofias bror Johan Erik Karlsson.

I det att jag inte skrev upp Anna var för att jag inte hittat henne i födelseboken över Vätö alls. Utan bara sätt henne uppskriven i papper från min farmor. Då det inte fanns något födelse år alls på henne. Dock vet jag att hon ska vara född innan Augusta. Om hon har varit bosatt i USA när hon åker över andra gång så funderar jag om det kan vara så att hon åkte över med sina bröder första gången till USA? Jag hittade nämligen en passagerare lista för resa till New York där jag finner båda bröderna och en Anna Ulrika Mattson (enligt det uppgifter var hon född 1863) för S.S Arizona 17 Feb 1888-28 Mar 1888. Kan det vara de tre som i så fall åkt över till USA tillsammans?


Tack så mycket igen. :)