NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 december, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 december, 2011
Skrivet av: Bertil Magnusson skrivet 2009-07-23, 08:52
Hej Therese Englund
Roligt att du blev nöjd med mitt mejl och jag skall försöka besvara din fråga så kort som möjligt.
På min fars och morfars sida har jag många anor inom Höks härad i södra Halland. Jag har därför
under många år samlat uppgifter från andra personer som också har liknande anor.  
 
Jag har nu en omfattande databas inmatad i DISGEN och anpassad till min inmatningsstandard.
Viss normeringa av person- och ortnamn är nödvändig för att man skall kunna hitta uppgifterna.
Tyvärr har jag inte alltid antecknat vem som bidragit med uppgifterna (när det inte rör sig om mina egna)
och därför har du säkert fler än mig att tacka. Det gör du bäst genom att sända mig en Gedcom-fil
(eller annan) med vad du själv har samlat inom södra Halland. De uppgifterna blir då integrerade
med de tidigare. Som svar får du en fil med dina anor kompletterad med vad jag har i min databas.
Då kan vi se våra eventuella släktkopplingar. Dessutom kan det glädja kommande frågeställare.
 
Det gäller dock att passa på. Gubben börjar bli gammal (76) så man vet inte hur länge jag kan  
bevaka anbytarforum och sända uppgifter till dem som ställer frågor.
Se gärna även www.glimten.net
 
MVH Bertil Magnusson telefon 031-443070