NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-11-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-11-21
Skrivet av: Max Nilsson skrivet 2006-04-17, 18:43
Hejsan, jag är helt ny här, och i allt vad släktforskning innebär.
 
Jag har nu kommit så långt jag kan på egen hand, och undrar om ni, genom era källor, eventuellt kan hitta mer.
 
Jag skulle vilja ha lite uppgifter om en Måns Persson som ska ha levt i Onsala (på Wessingsö, ev annan stavning). All info jag har lyder Levde 1783 i Onsala (N)., och att han ska ha fått barn med Anna Andersdotter (från vem jag inte har mer info heller) och efter detta har jag koll på det raka ledet ned till mig själv.  
 
Hans son hette Karl Magnus Westerberg, och det är också Westerberg som varit namnet tills ganska nära i tiden. Om Karl Magnus Westerberg har jag hittat Född 1783-10-18 i Onsala (N). Levde 1808 i Wässingsö, Onsala (N).
 
Jag har också en Nils Stare i släkten, och han är då motsvarande denne Måns Persson i tiden, bara det att han var Karl Magnus Westerbergs svärfar (dottern hette Britta Cajsa Stare). Vore kul att se om det är samme Nils Stare som det talats om innan, denne skulle ha levt i Wästra Hagen och det står som titel Styremannen på honom.
 
Jag hoppas inte alls blev för rörigt, som sagt så är jag alldeles ny och snubblade bara över denna sida, men jag är oerhört tacksam för eventuell hjälp.
 
Tack på förhand.
 
Mvh
Max Nilsson