NULL Skriv ut sidan - SV: Vaxholms garnison Matilda Wilhemina Nilsson och Gustav Adolf

Anbytarforum

Titel: SV: Vaxholms garnison Matilda Wilhemina Nilsson och Gustav Adolf
Skrivet av: Lars Ekström skrivet 2017-04-14, 14:41
Hej igen och tack för de upplysningar ni gett mig. Jag tycker absolut det låter rimligt ang Tines Georgina och hennes öde. Jag är fortfarande mest fokuserad på min farfars härkomst. Extra intressant sen jag fick reda på att min farfar fick en dotter (May) med en annan kvinna än min farmor. May är född 1924 (min far Kenneth var född 1928). En av Mays söner har gjort det sk Bernadottes DNA test som skall vara i manligt led nedåt, men jag tror det finns ett alternativtest när manliga linjen är bruten som i deras fall. Han fick Bernadotte släktskap till 95%. Jag och min bror är i rakt nedstigande led och testet borde ge svaret. Dock kostar testet 7500:-. Vet ni nåt om tillförlitligheten på firman Bernadotte&Falk som utför testen? Har hört lite rykten att Jan Bernadotte kan vara en liten skummis? jag läste någonstans (kan inte komma ihåg var jag såg det) att min farfar Gustaf hade nån koppling till Nybygård (typ en herrgård i Uppland/Sörmland kanske vid Torshälla). Hittar dock inte tillbaka till uppgiften och hittar inte ens själva herrgården, kan den vara riven).

LAsse