NULL Skriv ut sidan - SV: Vaxholms garnison Matilda Wilhemina Nilsson och Gustav Adolf

Anbytarforum

Titel: SV: Vaxholms garnison Matilda Wilhemina Nilsson och Gustav Adolf
Skrivet av: Lars Ekström skrivet 2017-04-04, 18:22
Hej Sven-Ove,
först vilja jag rikta ett stort tack för ditt engagemang i min historia. Du verkar ha helt rätt att Matilda har ett flickebarn med sig för återinflytten till Stockholm 1899 även om jag inte kan se att det är hennes barn. Att fadern är okänd är en sak men att modern.....? Vet du vilken församling Georgina Alexandra Fines föddes i Malmö? Fastän det saknas uppgifter runt 1895-1902 (1902 då min farfar föddes) skulle det kunna vara möjligt att hon tillfälligt flyttade tillbaka (kanske tom inte flyttade med sina föräldrar till Sthlm?) Kanske födde hon ett barn eller tog hand om någon annans? Jag håller dock inte med vad som kan ha hänt 1901 i Sthlm. Då verkar hon bo i huvudstaden. Visst skulle det kunna varit en flört med Gustav VI (som då var 19-20 år)?? Min farfar föddes 1902-03-15? Även om Gustaf Adolf var relativt vanligt namn kan man undra om det är en slump? Jag tycker det finns vissa likheter med GA VI och tex prins Bertil. Hur kan jag nå Maud Svensson? Tycker du verkar duktig på detta men om hon kan ta mig längre. Jag bifogar några bilder på min farfar så får du bedöma ev likheter.