NULL Skriv ut sidan - SV: Okända personer

Anbytarforum

Titel: SV: Okända personer
Skrivet av: Pia Johnsson Söderström skrivet 2017-03-13, 19:26
Tack så mycket Ann-Mari Bäckman för alla hjälp. Sant, jag skulle kunna hålla med om att det är inte senare än 1935 foto är taget. Även om pojkarnas klädnad talar om en tidigare tid, jag är osäker när barn slutade riktigt använda sjömansuniformer i tidsepoker? Vet att barn hade det på 20-talet, men inte senare än det. Jag tror att albumet tillhör min morfars mamma sida. Då ansiktsdrag är ganska lika i sig i det att jag jämfört den bilder jag har av min morfars mamma. Dock är dom syskonen tre systrar och en bror. Var vid min morfars mamma var tvilling och är födda år 1908 och sedan en äldre syster och en yngre bror. Men kan också var en kusin till dem, dock inte hitta någon som kan överstämma i syskonskara mässigt som denna bild kan överensstämma.

Sant, jag har tänkte på det att lägga in det i grupper på facebook, men har blivit lite svårt då jag inte helt klart över vilken socken som bilden skulle kunna komma under. Familjerna flyttande en del under perioderna, men jag kan förstå att det kan bli svårare att se det här än om man postade det i socken forum eller grupper där det är speciellt inriktade på att leta bilder och personer från det sockerna eller länen. Men det kanske kan var något att försöka lägga ut där.

Åter tack igen för hjälpen Ann-Mari Bäckman.

mvh,
Pia