NULL Skriv ut sidan - SV: Torsång

Anbytarforum

Titel: SV: Torsång
Skrivet av: Håkan Persson skrivet 2017-03-11, 11:48
Hej Pär och Leif,

Jag är djupt tacksam för Era undersökningar och svar och att du Pär klargjort den ende möjlige Erik av alternativen.
Tack för att Ni båda tagit undersökningen ett stort steg framåt och att Erik fick födelseort, föräldrar och syskon!! Antar att det inte går att komma längre tillbaka. Jag ska titta i dina referenser, (tack för dina tydliga referenser) bara för att lära mig tolka texter från den tiden
 
Nu när du har hittat att Erik som du tolkar gått ut som tremänningsoldat, blir jag än mer exalterad. Om du säger att rullorna för den tiden saknas kanske det finns rullor som anger när han kom hem. Jag vet inte när delar av Karl XIIs armé kom hem men jag ska försöka undersöka det, förstår att de inte kom i busslaster ej heller vid samma tidpunkt.
Intressant det du hittade om Margareta Andersdotter och att hon tog steget att flytta, måste ha varit stort.
Om jag hittar något samband mellan Margaretas man Mats Andersson och Eriks hustru Anna Pärsdotter hör jag av mig, men det får komma längre fram.
Är det någon mer information ni vill ha av mig?

Hittar jag något mer uppslag från Västra Vingåker återkommer jag

Tack än en gång //Håkan