NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 oktober, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 oktober, 2014
Skrivet av: Christer Arvidsson skrivet 2014-02-26, 21:06
Hej Per!
Jag måste erkänna att det inte är lätt här. Jag har jobbat mycket under lång tid med den här familjen, eftersom det är min hustrus anor det rör sig om.
Mantalslängdera brukar ibland kunna ge besked på kniviga förhållanden, men här är det inte lika kristallklart.
Klart är i alla fall, att din Per Olofsson och min hustrus ana Anna Olofsdtr är syskon, vilket framgår av mtl 1759 i Knutsgärde. Dessförinnan är spåren grumligare. Dock har´jag inte funnit någon födelsenotis för någon av dem, vilket är lite anmärknigsvärt. Anna avlider 1806 80 år gl i Knutsgärde, dvs född omkr 1726.
Jag har istället uppmärksammat på frekventa dopvittnen i deras familjer, vilket jag redovisat ovan.
Har även kollat den Per född 1711 i Stum du nämner, men inte på något av de 14 dopen jag känner till, förekommer det kontakter dit. (Pers barndop 9 st, Annas dito 5 st)
Som sagt, jag är lite tvivelsaktig fortfarande, men har inget bättre. Kan du få fram något som kan säkerställa min slutsats, är jag tacksam för att få veta detta.
/Christer