NULL Skriv ut sidan - SV: Bergström, Alida Sofia Emilia f 1848, gift m Lindberg Carl Henrik f 1842, hon utv 1867

Anbytarforum

Titel: SV: Bergström, Alida Sofia Emilia f 1848, gift m Lindberg Carl Henrik f 1842, hon utv 1867
Skrivet av: Marianne Elfström skrivet 2017-02-11, 16:47
Jag säger bara WOW! Helt fantastiskt att du hittat så mycket trots ändringen av efternamnet! Jag tror absolut att det är rätt personer. Det verkar som att de flyttat från New York till Pennsylvania mellan 1875 och 1880. Tusen tack Kristina! Du är helt fenomenal på detta!

Men vad tror du om Carl Henry Lindberg 1909? Dog han eller gick han i pension då?

En liten baktanke med denna efterlysning var att jag hoppats på att Emilias farbror och/eller kusiner skulle kunna finnas på samma plats. Men så var alltså inte fallet. Farbrodern emigrerade runt 1860 och kusinerna 1872 resp 1881. Dem har jag efterlyst under en annan rubrik, men deras dödsdag har inte hittats.


- - - - - - - - - - - - -


Kan kanske tillägga att Alida Sofia Emilia Bergströms systerson var lutsångaren, skådespelaren och skalden Gunnar Bohman, 1882-1963. Googla för mer uppgifter. De sågs förmodligen aldrig men han kanske träffade kusinerna - Emilias barn - i Amerika när han var där på turné runt 1924?