NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 maj, 2005

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 maj, 2005
Skrivet av: Bo-Arne Stenqvist skrivet 2004-11-25, 20:08
Hej Yvonne,
 
det var länge sedan du var nybörjare!
 
Första kvinnliga fadder, och den som bar barnet vid dopet skulle jag vilja kalla gudmor och stod ofta barnets föräldrar nära, i form av släktskap, ibland säkert också någon vän. Ofta är det systrar till barnets mor etc.
 
Jag tror att Eva är barn till din Catharina. Är hon oäkta är det möjligt att hon uppfostras hos någon släkting, kanske i Träslöv.
 
Man vet inte heller ännu ifall Catharina som får barn i Träslöv 1803 är någon annan Catharina. Det kan också vara din Catharina i ett tidigare gifte. Det finns dock en Catharina som gifter sig senare till Varberg och kan inte vara din Catharina.
 
Kolla inflyttningslängderna för Lindberg, utflyttningslängderna för Träslöv de året de först dyker upp i Lindberg. Se om det finns särskild längd för oäkta barn.
 
Den andra Catharina tycks inte vara från Träslöv. Ingen annan i Halland heter i vigsellängderna Catharina Eskilsdotter vid den tiden. I alla fall inte vad jag har sett.
 
Vi får nog löst det här. Jag fortsätter titta och det jag hittar lägger jag här eller i din mail.
 
Trevlig Resa och God Jul om vi inte hörs innan,
 
Vh
 
B-A