NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2011
Skrivet av: Curt Pilros skrivet 2011-01-26, 12:49
Hej!
Jag har en ana Måns Bengtsson f.1722(Köpet/Hinneryd s:n) d.1764(Västralt/Knäred s:n) han är gift med Stina Karlsdotter f.1717 d.1790.
När Måns dör så finns det en bouppteckning FIIa:6 sid.128 efter honom. Han har små barn och hans närmaste anhöriga som skall ta tillvara på barnens rättigheter är bl. a. en Lars Persson i Köpinge i Laholms s:n som jag inte kan få rätt på.
 
 Närmast levande är endast hans syster enkan Elsa Bengtsdotter i Rävaryd/Hinneryd s:n.Hon har/hade 4 barn Jon Larsson(nämnd i BOUP),Lars Larsson, Anna Larsdotter och Kerstin Larsdotter gift med Sven Nilsson(nämnd i BOUP).
 
Övriga av hans syskon levande/döda är Ester Bengtsdotter(död) samt följande som jag ej kunnat följa (kan vara döda) Johan Bengtsson f.1713 och enl kyrkliga räkenskaper i Hinneryd barn f.1707,1709 och 1711. I kyrkliga räkenskaper 1723 nämns barnen Maria, Anna, Anders och Elsa(se ovan) så de 3 första barnen som ej namngavs tidigare kan vara någon av dessa och kan ev var gift med den där Lars Persson i Laholm. Är det någon som kan hjälpa mig?
 
/mvh
curt pilros