NULL Skriv ut sidan - SV: Rubb / Robb

Anbytarforum

Titel: SV: Rubb / Robb
Skrivet av: Ulla Elated Jensen skrivet 2016-12-29, 15:05
Hej
Dette svar er lidt sent - håber at I ser det alligevel.
Blandt mine aner er både Gudmund Rubb og sønnen Magnus Rubb - begge fra Växjö.
Jeg har fundet Gudmund og hans hustru Karin Månsdotter 2 gange i husförhörslängden fra Växjö:
1. gang i AI:1, 1716 - 1729,  57/ s. 99.  Her kaldes han: Gudmund Andersson Rubb
2. gang i samme protokol:  127/ s. 239.  Her kaldes han Gudmund Rubb.
Gudmund kan altså meget vel være bror til den Johannes Andrae Rubb du har fundet - Lars-Åke.

Jeg har fundet en dato for  Magnus Rubbs fødsel i en husförhörslängd fra Hinneryd fra 1763:
AI:2, 1761 - 1773,  22/ s. 27.  Magnus er her født d. 6.6.1722.
De andre 4 børn efter Gudmund og Karin har jeg fundet døbt i kirkebogen fra Växjö - Sven, Jonas, Anders og Christina.
Det var nyt for mig, at han får et barn i 2. ægteskab - og i Nöbbele. Jeg tænker om de måske har flyttet rundt og har fået flere børn andre steder?

Magnus Rubb er Kronolänsman, og bliver gift med Anna Maria Sjöberg d. 9. nov. 1746 i Tutaryd, og de får 4 børn:
Carl Georg, Alexander, Catharina Christina og Anna Elisabeth - den sidste er min ane.
Jeg har fundet en fin bouppteckning efter hustruen Anna Maria Sjöberg - men desværre ingen efter Magnus Rubb.

Spørgsmål:
Jeg har heller ikke kunnet finde nogen efter Gudmund eller hans hustruer Karin og Martha?
Jeg har heller ikke fundet hvad Gudmund Rubbs arbejde er?
Hvor har du fundet de spændende oplysninger om Växjö skole - Lars-Åke?
Har nogen andre oplysninger om denne slægt?

Med venlig hilsen Ulla