NULL Skriv ut sidan - SV: Norrköpings rådhusrätt och magistrat FIaaa:1 (1695-1727) Bild 301 / sid 561

Anbytarforum

Titel: SV: Norrköpings rådhusrätt och magistrat FIaaa:1 (1695-1727) Bild 301 / sid 561
Skrivet av: Sven Borg skrivet 2016-12-15, 10:48
Hei Karin og takk for dette tipset.

Dette var veldig interessant at det faktisk finnes et navneregister.
Jeg leter nemlig etter opplysninger om min anfader tullinspectoren i Norkköping, Weddig Borg som døde i Norrköping 1714.
Han levde her i hvertfall fra ca 1680 til sin død i 1714, så kanskje går det an å finne noe om ham i disse dombokprotokoller.
Jeg så at den siden du henviste til vedrørende Johan Hockel også er nevnt en H. Spalding.
Det må være handelsmannen Henrik Spalding som var av skotsk opprinnelse og drev import og handel av tekstiler.
Han var i omgangskretsen til Weddig Borg, da han og hans hustru var dopvitne til ett Weddigs barn.
Da må jeg se om jeg kan finne noe mer ut i disse dombokprotokollene, og håper på mer hjelp til å tyde gammel vanskelig svensk skrift.

Glemte å nevne at jeg vet det meste om hans etterkommere og slekt, men vil gjerne vite mer om hans liv i Norrköping og kanskje ett hint om hvor han egentlig kom fra.

Sven :D