NULL Skriv ut sidan - SV: Spåra en utvandrad tillbaka till Sverige

Anbytarforum

Titel: SV: Spåra en utvandrad tillbaka till Sverige
Skrivet av: Martina Larsson skrivet 2016-12-14, 23:17

Martina, på findagrave i Canada har jag sett Peter Frank och John Frank födda rätta årtal. En av dem var gift med Jean. Kanske kan ge någon ledtråd, men är det rätt personer?
Jag har inte uppgifterna här.
Det känns väldigt säkert att Lars Frank = Frank Loui Peterson. Det var ju färre emigranter som hamnade i Canada än USA. Men det måste bevisas.


Ja nu hittade jag dem på findagrave också. John Frank var också gift och det står namn på deras barn till och med. Jag sökte lite snabbt på dem på familysearch men tyvärr inget napp. Jag ska fortsätta kika om jag kan hitta dem. NÅGON av dem borde ju finnas med i census tycker jag?? De kan ju inte allihopa ha missats?


Jag tror också att Lars Frank är Frank Louis Peterson. Det känns som om det är lite för mycket som stämmer för att det inte skulle vara han. Samtidigt som du säger så var det inte lika många som utvandrade till Kanada som till USA. Men som sagt så är det ju inte bevisat att det är rätt man än. Därför har jag inte sagt något om mannen vi hittat i Arbrå till barnbarnet, bara att vi kanske hittat en kandidat. Utifall det är fel man. :/


Jag väntar på att få hem Lars Franks mammas bouppteckning och hoppas på att hans nya namn och bostadsort ska finnas med.


Vad tycker ni? Hur mycket bevis behövs för att vara säker på att Lars (Persson) Frank är Frank Louis Peterson? Idealt är ju om det står klart och tydligt i mammans bouppteckning, men om det inte skulle göra det?