NULL Skriv ut sidan - SV: Jönköpingsbygdens G F:s CD - efterlysningar

Anbytarforum

Titel: SV: Jönköpingsbygdens G F:s CD - efterlysningar
Skrivet av: Marianne Elfström skrivet 2016-11-29, 10:32
Tack Bo!
Jag ska kolla uppgifterna som du angivit och se om några av dem har tillkommit sedan min gamla CD gjordes.
Eftersom jag för länge sedan gått igenom praktiskt taget alla tillgängliga födelseböcker för hela Jönköpings län så är det dock inte troligt att man kan finna henne där. Men skam den som ger sig - försöka måste man ju!  :)

Det ska kanske tilläggas att Byarums kyrkböcker är mycket dåligt förda.


Tack Sven-Ove!
Det är tack vare dig som jag hittade Gustaf. Du tipsade mig om Värnamos kyrkoräkenskaper 2014.
Se inlägg från runt 2014-05-14, 00:45 under Värnamo - Äldre inlägg (arkiv) till 29 oktober, 2014 
(vet inte hur man länkar nu för tiden).

I Värnamos kyrkoräkenskaper hittade jag en Gustaf Andersson i Carlsbygget, men det gick ju inte att veta säkert om det var rätt Gustaf Andersson.
Därför DNA-testade vi en av hans agnatiska ättlingar och jämförde med två agnatiska ättlingar efter hans bröder och de hade till 99,99% samma Y-kromosomer. Så Gustafs härkomst är säkerställd. Vilken tur vi haft att det finns agnatiska ättlingar efter tre av bröderna!
(Gustaf var en bror till min fm mf Magnus.)

Kollade nu om Värnamo HII:1 finns i NAD, men det fanns inga flyttattester alls. Konstigt om de har funnits!?