NULL Skriv ut sidan - SV: Jönköpingsbygdens G F:s CD - efterlysningar

Anbytarforum

Titel: SV: Jönköpingsbygdens G F:s CD - efterlysningar
Skrivet av: Marianne Elfström skrivet 2016-11-28, 21:46
Tack för att ni försöker hitta min Cajsa vars födelse jag är osäker på och har letat efter i åtskilliga år.
Jag vet inte om MarGreta Persdotter, som hon dyker upp hos när hon är i 9-årsåldern, är hennes mor eller farmor.

Jag har en gammal version av JBGF:s CD och har gått igenom ALLA tänkbara Cajsor med flera namnvarianter men utan att hitta henne. Tänkte att det kanske hade tillkommit en del sen min gamla CD gjordes.

Familjen bodde i Värnamo från ca 1805 och där har kyrkböckerna brunnit så det är bara mantalslängderna som står till buds. Gustaf och hans tre bröder gav sig av, vid olika tidpunkter till 1813, från Värnamo till norra Halland där de hamnade i Tölö och Fjärås. Bröderna stannade kvar där men Gustaf gick hem till Värnamo igen 1817. I kyrkoräkenskaperna hittade jag en Gustaf Andersson som gifte sig och fick tre barn innan de kvarvarande ministerialböckerna börjar. För flera år sedan gjorde vi DNA-tester på agnatiska ättlingar till två av bröderna och senare till Gustaf så det är säkerställt att de var bröder.