NULL Skriv ut sidan - SV: Scanner

Anbytarforum

Titel: SV: Scanner
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2016-10-28, 08:34
Ja, så långt har jag nu kommit fram till och lyckats scanna ett negativ, med att trycka på autoscan. Då hamnade bilderna i ett program My Image garden. Ett bedrövligt program, som innehöll nästan ingenting. Jag ville ha kortet/korten på Skrivbordet. Det kunde jag först när jag tryckte på en knapp i nedre menyraden för Redigering. Nästa gång gick inte detta, utan där var mina bilder "låsta" i ett program, som jag inte förstår vad det är bra för.


Jag har letat i Onlinehandboken hur jag ska bära mig åt för att scanna mina bilder och negativ. Där står något om Startmeny. Vilken startmeny? Var hittar jag det?


Man kan tydligen använda sig av Scan Gear (vilket verkar vara mest intressant) och det kan man öppna med My Image Garden (men i det programmet står inget om det. Däremot står att jag har Windows 7 vilket inte stämmer, för jag har Windows 10)


Man kan även använda sig av I J Scan Utility. Det kommer man åt genom att "klicka på ikonen i Startmenyn!!! Och hur kommer man åt den?


Här har jag köpt en scanner, som fått bra recensioner och som jag inte kan använda! jag känner mig jättebesviken (saknar min HP-scanner)


Är det någon, som har erfarenhet av Canon Canoscan 9000 F, som kan tala om hur jag kommer vidare!