NULL Skriv ut sidan - SV: Oäktingar och pigor

Anbytarforum

Titel: SV: Oäktingar och pigor
Skrivet av: Anne Elise Ferner skrivet 2016-10-26, 17:34


Hei! Jeg har med stort interesse fulgt med på innleggene på Anbytarforum vedrørende denne mannen, fordi jeg mistenker ham for å være far til min mormors mor, Brita Lisa. Hun er født 28/5 1855 i Torp (Y) og mor er Ingeborg Jonsdotter " försvarslösa lösdrifvarpigan" . Årsaken til at jeg tror kanskje at denne Gerhard er Brita Lisas far er at denne også skal ha vært byggmester og at Gerhard- navnet er nevnt i en annen sammenheng: Mor har visst veldig lite om sin mors slekt da mormor døde da mor var fire år gammel. Etterhvert fikk mor kontakt med sin moster, og det er gjennom henne vi har disse opplysningene om "byggmeste Bergström".Det er tydelig at Gerhard Bergström var stadig vekk på flyttefot (på grunn av arbeid ?) men også kanskje fordi han fikk disse barna rundt omkring... Det ser ikke ut til at han fikk noen barn med enken han til slutt giftet seg med, men dessverre er ikke noen av barna hans nevnt i bouppteckningen etter ham. Og da er "tusenkronors-frågan": er du en etterkommer etter ham, så er vi kanskje i slekt !Med vennlig hilsen Anne Elise Ferner, Trysil