NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-27
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2003-02-15, 18:09
Peter! Varför raderar du inte de ständiga magnussonska okvädinsorden - i stället för att låta dem ligga kvar, och sedan säga till oss båda att lägga av när jag svarar på påhoppen? Och gliringar är knappast det rätta ordet...
 
Den här gången nöjde sig Herr Magnusson med Stollar (med stort S). Annars brukar det vara Stollesson, om det inte rent av är Stollesson med hejdukar (vilka nu de sistnämnda kan vara?). Så håller denne smädeskrivare på i diskussion efter diskussion här i Anbytarforum. Allt för att jag vid några tillfällen har haft andra åsikter än Herr Magnusson i sakfrågor - vilket som sagt är det samma som att hoppa på honom, då det ju aldrig kan finnas några sakliga skäl att invända mot detta orakels skriverier...
 
Det hela började en gång i NOG:s Forum (www.nog.nu/discus) i en diskussion om registerteknik, där jag i stort sett var enig med Herr Magnusson - förutom några smärre invändningar, vilka var tillräckliga för att orsaka ett utbrott i Partille som garanterat gav utslag på Richter-skalan... Efter att jag gjort mig skyldig till det påhoppet blev jag bl.a. i en annan diskussion hotad med att rullas i tjära och fjädrar!
 
I det exemplet jag länkar till ovan hoppade han dessutom på alla halländska släktforskare. Och p.g.a. mitt försynta svar fick jag alltså åter igen heta Stollesson nästa gång Herr Magnusson gjorde ett inlägg - vilket råkade vara i Våxtorps socken, där jag över huvud taget inte hade deltagit i diskussionen dessförinnan! Han kan alltså slå till precis var och när som helst!
 
Så det är knappast vi som ska lägga av... Och inte tänker jag lämna Herr Magnussons oraderade förtal obesvarat - alltid är det några läsare som inte känner till sanningen om Stollessons påhopp på Hjälpsamme Herrn! Så ovanstående får nog bli standardsvaret på de magnussonska standardpåhoppen i fortsättningen - om hans brott mot såväl Anbytarforums regler som vanligt folkvett av någon märklig anledning inte raderas...
 
PS! Ang. Lenas kommentar om dumma kommentarer... Det är svårt att ha solsken i blick när man utsätts för en förtalskampanj. Och en kommentar på samma nivå är påståendet att offret för kampanjen faller lika lågt som den andre när han svarar. Ett gott råd är att ta reda på fakta om varför det käbblas innan man kommer med sina kommentarer. Eller varför inte leva som man lär - och avstå från kommentarer?