NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Lars Unger skrivet 2016-08-06, 11:06
 Låt oss önska Välkommen åter till kansliet som nu åter öppnat.  Jag antar att bland de högt prioriterade arbetsuppgifterna finns felrättelser enligt redovisad plan. Men som Daniel Berglund uttrycket det i inlägg 153. Det finns en budget för detta ”(och den budgeten bestämmer ju vi medlemsföreningar i slutänden). ”
Helt klart behövs prioriteringar och dessa behöver nog diskuteras av projektet. Klarar man samtidigt att lösa uppkommande problem, utlovade rättelser  m m. Problemet med Sortering av ämnen och kategorier finns ju också – men i kanske något annorlunda form  - under Släktnamn. Se t.ex. Övriga släkter – D, där ett stort antal hamnat ”under strecket”. Fungerar sambandet mellan Anbytarforum och Porträttfynd (enskilda bilder) som det ska. Det kanske var medvetet att inte visa vissa bilder utan enbart texter för ett antal under 2009, vad vet jag?
Att nya Anbytarforum fungerar för övervägande delen av inläggen är helt klart, det rör sig om de mest grundläggande funktionerna, vilka naturligtvis inte får fallera.
Men hur ser medlemsföreningarnas vilja ut i övrigt. Vad ska prioriteras vad avser felrättelserna, kan man kanske t o m behöva skippa vissa av dessa till förmån för vissa av de förbättringsönskemål som framförts av oss användare!
Detta är ingen fråga främst för kansliet och projektet utan här tror jag det behövs beslut på högre nivå. För att snabb nå resultat behövs fler resurser och därmed också mer pengar. Vad är föreningarnas åsikter om läget och är man beredd att satsa, inte bara på felrättelser gjorda av ett litet antal personer under lång tid och låta annat utvecklingsarbete vila. Eller går det att finna en vettig balans mellan felrättelser, underhåll och utveckling i samband med resurstillskott?
Förbundets/förbundens synpunktet avvaktas med stor förväntan.
Lars Unger
Användare