NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Maud Svensson skrivet 2016-07-22, 19:35
Har hittills sluppit detta problem – får mejl med nya inlägg i alla (tror jag) diskussioner jag någon gång deltagit i, och de är rätt många . . .

Är tillbaka i forumet efter någon månads uppehåll under vilket jag avvaktade förbättringar vad gäller överskådligheten, framför allt under "Nytt senaste dygn" etc. Där har det rent estetiskt skett en bättring men fortfarande visas bara ett inlägg i varje diskussion, varför det oftast inte framgår om en fråga blivit besvarad såvida man inte klickar sig till diskussionen.

Och fortfarande har jag inte kunnat upptäcka någon enda fördel med det nya forumet jämfört med det förra – tvärtom. Det är den tidigare överblicken jag saknar; möjligheten att utan en massa irriterande klick ha full och omedelbar koll på varenda fråga med inkomna svar under senaste dygnet/senaste tre dygnen/senaste veckan.

När jag nu söker frågor att besvara går jag till "Nya olästa ämnen" under mitt namn i menyraden – där ser jag om ett inlägg fått 0 svar. Men om frågeställaren inte skrivit någon egen rubrik under exempelvis en sockenrubrik anges en stor mängd svar även om senaste frågeställaren inte fått något svar alls. Alltså missar jag många frågor.

"Nytt senaste dygn" etc använder jag bara om jag vill hitta tillbaka till en tidigare läst fråga.

Jag har nu alltså funnit ett sätt att hjälpligt hantera det nya forumet men jag är långt ifrån nöjd. Kan man fortfarande hoppas att löftet ska infrias och "Nytt senaste dygn" bli exakt som i gamla Anbytarforum?