NULL Skriv ut sidan - SV: Kristianstad

Anbytarforum

Titel: SV: Kristianstad
Skrivet av: Christina Bayne skrivet 2016-07-22, 00:53
Söker efter Carl Johan Berggren, född 12 Januari 1829 i Kristianstad stadsförsamling. Moderns namn: Hanna Möllerberg, var mellan 40 och 45 år då sonen föddes. Jag har hittat födelsenotisen men hittar dem inte i församlingsboken för samma tid. Jag bifogar en bild av födelsenotisen. Kan någon läsa det som står i de röda rutorna, jag kan inte komma på vad det står.

Han blev sedermera murargesäll och gav sig av både till Danmark och Tyskland men kom tillbaka till Kristianstad vid ett flertal tillfällen. Jag har hittat honom som utresande 1867 och 1870 och han ska även ha rest ut 1855 men jag kan inte hitta någon information om honom då. Jag har hittat honom i Danmark då han jobbade där en tid och även fick en son men utan att gifta sig med modern.

Jag hittar inte honom i Sveriges befolkning 1880-1920 så antingen har han dött innan 1880 eller så har han flyttat utomlands.

Jag har konstigt nog hittat honom i 'Kristianstad stadsf, AI:9, 1949-1855, Bild 60/Sida 57', då prästen gjort en anteckning om att han rest till Schleswig 1869 men det borde ju inte stå i den boken för den boken tar ju slut 1855.

Kan någon hjälpa mig hitta honom i en församlingsbok vid födseln så skulle jag bli glad.

Jag söker också efter mer information om Hanna Möllerberg.