NULL Skriv ut sidan - SV: Svägarska

Anbytarforum

Titel: SV: Svägarska
Skrivet av: Sven Borg skrivet 2016-06-28, 14:37
Det kan du ha helt rett i Åke!  Det står jo tydelig Bergh i Hovförsamlingen og Borg i Domkapitlet.  Siden hun var innkalt som vitne i saken så må hun ha tilhørt familien siden hun omtales som svägarska.  Jeg var nesten sikker på at den som er omtalt i Gryt og Barösund som hustru til Carl Biörk var den samme.  Det står jo ikke noe i Domkapitlet om noen alder, så hun kan være eldre enn jeg trodde, og derfor en søster til tullnären Weddig Borg, og ikke en datter som jeg trodde.  Det er i så fall meget interessant.  Jeg vet om en søster Christina (gift med Johan Hockell) og en bror til Weddig Borg jeg ikke har funnet navnet på, men da kan det være enda en søster.  Da er det jo mer sannsynlig at hun var gift med en bror av Jöns Schunk som du nevnte tidligere med hensyn til alder.  Da må jeg lete videre etter den rette Catharina Borg, men dersom hun var en søster og broren Weddig bor i Norrköping er dette rette sted å lete?  Eller dersom hun var gift med en bror av Jöns Schunk kan hun finnes i Gryt eller Hovförsamlingen i Stockholm?  Takk igjen Åke, det kan godt være at du har løst gåten for meg.  Jeg får lete videre.