NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2016-06-09, 22:36
Lars-Åke Johansson, det här med att vara först till kvarn och få högsta berömmet får stå för dig. Ingen ska väl behöva redogöra för hur och varför man tycker det är roligt att hjälpa till att lösa ett problem, som någon har. Om du väljer att hjälpa någon inom ditt specialområde är väl gott och väl, men skulle det vara fel att det finns andra, som inte bryr sig direkt vilket landskap det är, utan tycker det är intressant i alla fall.


Normalt så hjälper jag till med identifieringen av gamla kort och gör då släktutredningar, för att komma på vilka det är på korten. Jag abonnerar på Arkiv Digital, har SV, bef 1880, 1890, 1900, Sv, dödbok 6 och Sveriges begravda. Ibland tycker jag det är kul att kanske hjälpa andra med de hjälpmedel jag har och en speciell utmaning kan vara just de obesvarade frågorna.



Tack Esbjörn Turesson för att äntligen någon vet hur man ska finna dessa obesvarade frågor. Frågan kvarstår: Hur hittar jag "Nya olästa ämnen"?


Jag tyckte det såg väldigt intressant ut med alla finesser i början, men nu tycker jag att allt blir bara rörigt. Många har ställt frågor här om den nya strukturen och funktionen, men hur ska man kunna hitta bland alla svaren, för att inte ställa samma fråga igen!!! Ska man gå en kurs för att kunna hitta i Nya Anbytarforum eller kanske behöva en Manual?