NULL Skriv ut sidan - SV: Rebbelberga

Anbytarforum

Titel: SV: Rebbelberga
Skrivet av: Anna Andersson skrivet 2016-05-25, 22:05
Hej till Carin också!

Jo, jag är mycket aktiv men på lite olika håll. Dessutom är jag "mycket" sjuk och då räcker inte orken till.
Anledningen till att jag inte varit så aktiv här ang Grönlunds i Rebbelberga är dels att jag använt andra vägar att utforska dem - med framgång - dels att jag använt mycket tid på andra delar av min släkt och inte minst på att ta hand om gamla foton. Det där med släktforskning går i både perioder och etapper, inte alltid väljer man hur, överraskande omständigheter styr en hel del, som nu med släktingen från Nya Zealand, hade jag inte en aaaaning om! Och Facebook är en guldgruva om man söker släkt nu levande, har hittat mängder med släkt den vägen. Kräver dock att man har namn som sticker ut lite. Och en annan guldgruva är gravskrifter mm, i USA "obituaries", där får man ofta gratis hela familjen uppräknad. Häftigt!
Tack igen för all tidigare hjälp, när det gäller Ida Grönlund så har det varit framgångsrikt, vi har hittat hela hennes familj i USA och även nu levande ättlingar som jag har fått kontakt med. Och jag har fått digitala foton av dem också. Sånt är inspirerande!
Bif en bild på Ida som tydl kallades Ada i USA.
Varma soliga hälsningar från Österlen!