NULL Skriv ut sidan - SV: Elsa Nanna Johansson

Anbytarforum

Titel: SV: Elsa Nanna Johansson
Skrivet av: Tommy Jonason skrivet 2016-05-21, 20:53


Ja, jag har tänkt på samma sak. Men vilket jobb att leta bland alla församlingar. Dessutom jobbade hon visst hos någon herre som bodde i Skärgården tror jag.
Det måste ha varit Elsas barn som "Freddie" testamenterade pengarna till. Han hann väl knappast gifta om sig, och vid den åldern.
Han var i Australien i slutet på 20-talet och hade tydligen två barn där, som jag på alla sätt försökt spåra. Och vi satte in en annons, plus att jag fick hjälp av en intresserad editor, i en lokaltidning i Tunbridge Wells. Det vårdhem där både han och Elsa tillbringade sin sista tid (åtta år för Elsa???) är rivet. Men jag tänkte att det måste finnas personer som jobbade där i början på 80-talet. Men inga svar.


Alfred hade en syster som hette Elizabeth, som var ett enormt stöd för honom när han satt av sitt otroligt hårda straff på 8 år. Lyckades spåra en lite avlägsen släkting till henne, men han visste ingenting.
Det var Någon halv-nazist som hette Werner Rhyninger som var domare 1940. Jag har läst Alfreds medicinska journaler. Han fick en grav depression under sina år i Falu fängelse. Jag tycker synd om honom, det fanns ingen vettig behandling på den tiden. Och han var en gentleman som råkade illa ut. 


Så vi har gett upp. Det finns andra som nystar i denna härva, i England vet jag. Men de har nog inte kommit längre. Alla letar efter nåt att skriva en bok om.