NULL Skriv ut sidan - SV: Anderson, Hilma Lovisa, b. 1859 Jul 18, Lydia Augusta, b. 1861 May 26 and Carl V

Anbytarforum

Titel: SV: Anderson, Hilma Lovisa, b. 1859 Jul 18, Lydia Augusta, b. 1861 May 26 and Carl V
Skrivet av: Sam Blixt skrivet 2016-04-17, 15:42
Tack Kristina!

Orsaken till min efterlysning är att jag fick ett mail från en Kvinna i Milton utanför Tacoma i Washington. Hon ville veta sina svenska förfäder. Jag hittade hennes farmors förfäder flera generationer bakåt på några timmar, hennes farfar hette Carl Wictor Anderson, född i augusti 1865.

Den jag hittade direkt efter en dag var född på Öland, men när hon fick namne på hans föräldrar var det helt fel.

I veckan tog jag fram alla Carl Victor födda 1865 i Sveriges befolkning 1880.

Därefter kollade jag alla dessa ett trettiotal vilka som var födda i augusti, då blev det bara två kvar, den ene hade jag sökt på tidigare, men det var ju den hon ansåg vara fel.

Den som var kvar var denne Carl Victor född den 21 resp 24 augusti i Dörby, Kalmar län.
då kollade jag hans familj och såg att han konfirmerades ensam med närvaro av föräldrar och närmaste bekanta. Några veckor senare, mindre än 15 år gammal emigrerar han med två äldre systrar.

Det jag vill veta vart han kom i US, den jag söker fick barn i antingen Wisconsin eller Minnesota  1910-1913.  en av pojkarna hette Theodore Carl William, född 1912 Nov 24, en annan hette Clifford. född 1910.
Carl Victor Anderson dog 1915 i antingen Wisconsin eller Minnesota.