NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Lars Unger skrivet 2016-04-17, 11:12
 Det finns inget datasystem som klarar sig hur länge som helst utan vid någon tidpunkt kan man behöva förnya sig. Detta hindrar emellertid inte att man också använder sig av modern teknik. I dagens läge är webbutformade system exempel på detta. Men utvecklingen kräver också en mer användarvänlig ansats, där användarna får tillfälle att delta och ge synpunkter.
Inget hindrar heller att de nya systemen använder sig av den struktur som tidigare system haft om detta är mer rationellt ur användarens synvinkel.  Ofta kan det räcka med att man får en tydlig översikt med möjlighet att direkt komma in i de delar av systemet som man vill använda sig av.
Som det nu är fordras det mycket klickande innan man hittar rätt och kan börja arbeta.
Helt klart är att systemet heller inte är på tillfredsställande sätt testat, det saknas stora delar av en användarmanual, det finns rutor på nivåer som man inte ska kunna använda sig av men som man kan markera i etc.
Jag är sålunda inte mot att ett gammalt system ersätts av ett nytt. Vad jag ivrar för är att systemet ska vara anpassat för användarnas behov, vara lätthanterligt och vara så felfritt som man kan önska.
Detta är skälet till att jag önskar en tillfällig återgång till det tidigare systemet. Därigenom ges möjlighet till eftertanke och förbättringar så att också jag, en stackars okunnig användare, ges möjlighet att på enkelt sätt använda det.


Lasse