NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Hans Olof Johansson skrivet 2016-04-17, 10:56
Problemet är att gamla Anbytarforum låg på en plattform (tekniskt program) som inte haft support eller uppdatering på många år, det finns helt enkelt inte på marknaden. Därför var ett byte nödvändigt, det finns inga liknande program heller på marknaden. Man har pusslat och plåstrat under lång id, men det fanns en risk för att allt skulle krascha.

Hej Chris!

Äntligen en reaktion från en styrelsemedlem! För det är du väl?

Inte kan väl kraschen ha varit så nära förestående att man inte ansåg sig kunna följa vedertagna rutiner för systemskiften?

Under de nästan tre veckor som Anbytarforum uppgavs vara stängt för plattformsbyte (en tid som med lite planering borde ha kunnat minskas till en eller högst två dagar) fungerade det gamla systemet alldeles utmärkt. Jag upptäckte redan efter ett par dagar att folk fortsatte att ställa frågor där, eftersom de inte fått någon information om stängningen. Fortfarande kommer massor av besökare varje dag, genom länkar i Google och andra sökmotorer eller genom egna bokmärken, till det gamla Anbytarforum.  De flesta av dem nås formodligen fortfarande inte av något meddelande om systembytet utan drabbas bara av konstiga felmeddelanden, när de försöker posta ett inlägg eller göra en sökning. I bästa fall gör de ett nytt försök om några dagar, veckor eller månader, men många drar nog slutsatsen att Anbytarforum inte längre finns kvar.

Och det gör det ju inte heller... Tyvärr!

Det som vi nu bevittnar och som de ansvariga har mage att kalla "barnsjukdomar", är en fullkomlig härdsmälta. Såvitt jag kan se, fungerar ingen del av det nya systemet på ett någorlunda tilfredsställande sätt. Rätta mig gärna om jag har fel, och berätta för mig vad som fungerar. Kan en tänkbar krasch i det gamla systemet verkligen bli värre än det som nu skett? Visserligen tror jag inte på den nya statistiken, som just nu säger att det genomsnittliga antalet nya inlägg per dag i nya Anbytarforum är 5,95. Men om det här fortsätter, är jag övertygad om att vi snart kommer att nå den nivån!

Hälsningar
Hans Olof