NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 december, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 december, 2010
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-10-12, 18:53
Ja, det behövs nog ett samarbete för att det ska fungera. Det gäller även t ex hembygdsföreningarna, där behövs också ett samarbete, som någon har nämnt under någon annan rubrik. Som det nu är så ska man bara ha tur om man stöter på en släktforskningsintresserad personal. Jag själv jobbade hårt för att en viss hembygdsgård, skulle synliggöra sina gamla album och även ta hjälp av någon datakunnig person för att lägga in korten i Porträttfynd. Jag fick inget gehör för det. Efter ett par år så hade en person i den trakten där hembygdsgården ligger, läst mitt inlägg här i AF. Hon är själv intresserad av gamla kort, så hon tog kontakt med hembygdsföreningen och fick deras tillåtelse att lägga in korten i Porträttfynd. Hon engagerade även andra att leta bland sina kort och bli intresserad av dem.
 
Jag antar att det är samma sak med biblioteken, man ska råka stöta på en som är intresserad, annars händer ingenting.
 
Därför håller jag med dig, Anna, att ett samarbete behövs för att ta tillvara deras resurser.
 
Ann-Mari