NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2008
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-06-25, 09:20
Nog ska man utveckla och göra Föreningsverksamheten roligare för dem som vill använda sig av den möjligheten, men det ska inte ske på bekostnad av den virtuella. Att som Kaj nämner också bestämma att träffas i samband med släktforskardagar, är ju också en bra möjlighet att träffa dem, som man annars bara har kommunicerat med via datorn.
 
Leif, forskarstuga låter mer gemytligt än ett släktforskningsrum på ett bibliotek. Jag vet inte hur det fungerar nu hos oss, men jag har för mig att vår släktforskarförening ställer upp en dag i veckan för att hjälpa till, men det där med fika vet jag inte om de gör.
 
Förresten, är det så kul att prata släktforskning, om man skulle träffas? Att prata släktforskning passar alldeles utmärkt här i AF, men träffs man vill man väl prata annat.
 
Jag tycker man behandlar AF så styvmoderligt från förbundets sida, så kanske man vill styra forskningen mer ut i föreningarna och så hoppas jag det inte blir. Det ska finnas alla möjligheter, det virtuella, föreningsverksamheten och andra sociala träffar. Det ena ska inte utesluta det andra.