NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 juli, 2008
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-06-24, 16:20
Vi är verkligen olika! Jag mår alldeles ypperligt av att sitta framför datorn och umgås. Nu har jag både man, barn och barnbarn, så jag är inte alldeles ensammen, men på dagarna är jag det. Jag är ingen föreningsmänniska och kommer inte att bli det. Och om jag skulle känna mig ensammen, så kan jag ju delta i föreningslivet.
 
Jag vet inte hur dessa forskarstugor du, Leif, nämner fungerar, men i tio års tid utnyttjade jag släktforskningsrummet på biblioteket i den stad där jag bor och där var det nästan ingen kommunikation alls mellan forskarna. Alla hade sina tider inbokade, att sitta framför läsapparaten och när det var klart, så packade man ihop och for hem. Det hände att man frågade någon i förbifarten var den hade sin släkt, men det förekom inte alls några samtal där. Det var först när jag kom i kontakt med AF, som jag fick inblick i andras forskningar.
 
Jag håller med dig Leif, att människan mår bra av kontakt med andra människor, men den som känner för det, har ju all möjlighet att delta i någon typ av föreningsliv, om man vill det.