NULL Skriv ut sidan - Studiecirklar i släktforskningen

Anbytarforum

Titel: Studiecirklar i släktforskningen
Skrivet av: Gunilla Didriksson skrivet 2010-12-01, 15:15
Engagemang finns, men på ett annat sätt än Släktcirkeln, som tidigare Erik Thorell och Gunvor Hjärtström gjort på ett förtjänstfullt sätt engagerade sig i.  
 
Då vi är en arbetande styrelse, finns vi där av olika anledningar och med olika kompetens.
I mitt fall ligger kompetensen på bl.annat utbildning, men jag har troligtvis inte kapacitet för att vara redaktör för en tidning.  
Det är viktigt att det finns personer med olika intresseområden, som sitter i styrelsen och det är föreningarna ute i landet som nominerar personer. Kanske till nästa år att bl.a. du Sten, kommer med ett förslag på styrelsemedlem, så dina önskemål kan tillgodoses.  
 
Som jag tidigare skrivit har vi utvecklat en hel del under 2010.
- Vi under året haft flera utbildningar för kursledare.
- Vi har börjat att skissa på flera vidareutbildningar, som enligt planerna skall börja till våren.
- Vi har hjälpsamma kurslerdare vidareutvecklat utbildningen, både när det gäller framtagna blanketter, bildspel och förslag till intyg för själva utbildningen.
- Alla som gått på kurs, har fått ta del av andras kunskaper, för att vidareutveckla sig själva och naturligtvis har vi som anordnare även utvecklat oss själva.
- Förbundet har gått in med 1000:-/pers för att betala själva kursavgiften.
Ni som ännu inte gått på kurs är välkomna att gå Grundkurs för Kursledare så kanske någon idé ni har kam komma till nytta för oss alla andra.