NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 januari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 januari, 2013
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2013-01-02, 13:35
Ang Släktforskarnas årsbok
 
Skriver här då jag inte hittar någon annan rubrik. Kanske det är symptomatiskt och i linje med varför jag skriver.
Fick ett brev från en musikhistorisk författare som hade uppmärksammat mitt arbete om musikanter hos greve Per Brahe - vilka kommer att nämnas i en kommande artikel i Släktforskarnas årsbok (kommer förmodligen 2013).
I svaret till honom ville jag lägga in en länk till Släktforskarnas årsbok och letade därför på Rötters första sida. Finns det någon sådan där? Nej - inte vad jag kan se. Aha - den ligger nog under länken Släkthistoriskt Forum, tänkte jag. Har läst någonstans att årsboken ingår/tillhör denna publikation - men jag kan också ha drömt.
Inte fanns den där heller - inte ett ord.
 
Skäms förbundet för denna fina publikation, i vilken åtminstone jag är stolt och glad att ha fått medverka?  
Med tanke på hur få tyngre publikationer vi har inom det genealogiska området, förefaller det märkligt att inte nykomlingar direkt bjuds på förekomsten av årsboken.
Med all respekt för allt arbete som lagts ner på diverse hjälpmedel och t ex Elgenstiernaprojektet med faschimil och kompletteringsband, tänker jag att Anbytarforum och Årsboken är de tyngsta delarna av förbundets verksamhet ... men det är bara en åsikt, bland andra möjliga.
 
Ok - vad sägs ni som har hand om ett´?
Är det bara en lapsus - eller är jag ute och cyklar?
 
Vänligen,
Olle Elm
 
[color=808080](Vg ta bort det andra här ovan som handlar om inlägget som försvann ;o) )[/color]