NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 augusti, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 augusti, 2013
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2012-05-31, 17:44
Det är nog så att aktuell avgångstid hela tiden har funnits till Ua, Sth och - som för dig - Södertälje men att den inte gäller för mig mellan Gävle och Örebro. För jag måste byta i Sth och då är turen, som avgår 19:07 slutsåld. Och då visas detta när jag försöker beställa. Så det är nog ingenting de ändrat nu. Men jag får helt enkelt stanna ett dygn till, inget mer med det!
 
Jag tycker att arrangörer av större arrangemang har ett särskilt ansvar och bör verka för att vi, som bara är enkla besökare, reser kollektivt för att minska belastningen på miljön. Det gäller även Sveriges Släktforskarförbund och dess medlemsföreningar.  
 
Och en väg att att öka medlemsantalet i föreningarna är också att få intresserade - inte bara redan frälsta - att för en billigare peng resa kollektivt till släktforskarrörelsens största arrangemang.  
 
Och både vad gäller Gävle och Köping nästa år är Tågkompaniet, med TiB (Tåg i Berglagen) och TiM (Tåg i Mälardalen), en viktig part i sammanhanget. Det är i alla fall min åsikt.