NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 maj, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 maj, 2012
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2012-05-31, 15:55
Teamat för Släktforskardagarna i Gävle är Varthän? - Att resa i tid och rum - men arrangören tycks inte bry sig om tågtrafiken till/från Gävle.  
 
Jag kan bara påpeka att resa från Gävle söderut på lördagen kl. 17:12 redan nu är fullbokad! Så om man har tänkt att resa hem med tåg från Gävle till Uppsala, Stocksholm och - som i mitt fall - Örebro, måste man resa redan 15:09 (hur länge nu plats finns tillgänglig...?). Hur kul är det vid en tidpunkt när det mesta av det bästa händer...?  
 
Jag känner inte till om det har förekommit några diskussioner mellan arrangören och SJ men då resor på lämpliga tider redan nu är fullbokade, ser det inte ut så.
 
När vi ordnade Sfd här 2010 fick alla resenärer till/från Örebro 30% rabatt på biljetten. Och med tanke på året tema, och att stämmomiddagen sker i Sveriges Järnvägsmuseum ...vilket passar till årets tema, är det en lapsus av arrangören att inte kunnat ordna något liknande.
 
Det borde dock inte vara för sent vad gäller att få fram ett extratåg. Jag har skrivit till SJ och bett dem sätta in ett sådant från Gävle på lördagen 26/8 kl. 17:12 (eller ännu hellre en timme senare) och söderut, mot Uppsala och Stocholm.
 
Men en röst väger lätt jämfört med om arrangören stöter på SJ om detta.