NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2010
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2010-08-26, 16:14
Nu tycker jag att någon från ledningsgruppen ska gå svaromål. Gissar dock att de har mycket just nu. (Örebro Släktforskare är dessutom i full färd med att byta lokal, och där är tre i ledningsgruppen i högsta grad involverade...).
 
Men precis som Jonas påpekar, får man information om entréavgift och utbytet för pengarna om man läser andra avsnittet - första med länkning - på hemsidans startsida: Ramprogram för 27 - 29 augusti. Så svårt att hitta var det väl inte?
 
Jag hade sedan föreslagit att det skulle vara gratis, med tanke på läget och möjligheten för oinvigda att slinka in. Men Conventums personal rekommenderade en viss avgift. Deras erfarenhet av gratis inträde var att det dyker upp folk som inte ska vara där. Och då krävs det personal som ska hantera detta, vilket också kan leda till tråkigheter. Så en viss entréavgift är befogad.  
 
Jag tyckte att 20 kr då hade räckt. Nu blev det 40 kr. Och nivån kan alltid diskuteras. Men med tanke på att avgiften ger tillgång inte bara till mässan och alla utställare utan även till de rekordmånga föredragen - 35 föreläsare - är 40 kr ingen ocker.
 
Att moderatorer och diskussionsledare skulle betala inträde var uppenbarligen en miss i planeringen. Men att alla utställare måste betala för att gå på föreläsning var snålt, det kan jag hålla med om. Vi borde åtminstone kunnat bjussa på två (2) entréavgifter från varje utställare.  
 
Detta är dock till syvende och sist ett ledningsgruppsbeslut och inte något som jag varit inblandad i.